Generaties in organisaties

Hoe breng je de dialoog op gang tussen mensen in verschillende levensfasen?

Op de werkvloer heb je te maken met collega's en medewerkers van verschillende generaties. Als jij denkt aan een collega die niet van dezelfde generatie is als jij, overkomt het je dan wel eens dat je ze niet helemaal begrijpt?

Jonge mensen bijvoorbeeld, vinden veertigers vooral mensen met een mid-life crisis en oudere collega’s rigide. Senior medewerkers begrijpen niet dat jonge mensen het werk vooral leuk willen vinden en snappen die overdreven havermelk cappuccino’s niet.

Hoe gaan we om met al die generaties op de werkvloer?

Generaties op de werkvloer

Tijdens deze training nemen we dit soort denkbeelden over de generaties onder de loep: kloppen je aannames? Samenwerking tussen de verschillende generaties kan miscommunicatie en stress opleveren. Hoe gaan jong en oud, dus alle generaties op de werkvloer, vervolgens om met die werkstress? En hoe ervaren zij deze en op welke verschillende manieren staan zij in het werk?

Het samenwerken van de verschillende generaties op de werkvloer kan ook vernieuwing en werkplezier opleveren. En eventuele stress kan ook een positief effect hebben. Maar hoe creëer je zo'n werksituatie/werksfeer?

Voor wie?

Deze training is voor HR-professionals en leidinggevenden.

Duur van deze training?

Deze training duurt één dag.

Open of incompany?

Deze training volg je via een incompany.

Generaties: de kansen en uitdagingen

Tijdens deze training geven we je een overzicht van de kansen en uitdagingen van generatieverschillen in je organisatie en manieren om hier op in te spelen.

Als uitsmijter krijg je een tip waardoor je zelf met die wonderlijke en bewonderenswaardige collega’s nog beter kunt samenwerken.

Wil je ook meer inzicht krijgen in de verschillende generaties op de werkvloer?

En te weten komen hoe je juist de onderlinge samenwerking kan versterken om zo werkstress te voorkomen? 

Meer informatie? Neem contact met ons op.
Verder lezen
Toon minder

Onze visie op leren

Onze leeractiviteiten komen tot hun recht doordat we oog hebben voor de verschillende manieren waarop mensen leren, kennis tot zich nemen en ervaringen opdoen. We zorgen voor variantie in werkvormen en voldoende afwisseling tijdens het traject. In elke specifieke leeractiviteit spelen we in op de wensen en behoeften van de deelnemer(s) van dat moment. 

In al onze cursussen en trainingen passen we deze zes principes toe:

  • Procesmatig leren: leren is een persoonlijke reis.
  • Personaliseren van leren: praktisch toepasbaar in je eigen praktijk, maatwerk op het individu. Je bent zelf kennisdrager.
  • Sociaal leren; leren van gelijkgestemden en met elkaar in dialoog.
  • Context gericht leren: starten vanuit eigen ervaring.
  • Resultaatgericht leren: de training levert een concreet resultaat op.
  • Zelfsturend leren: zelfonderzoek en eigen regie houden.

Odyssee en de 17 SDG's: voor een betere en duurzame wereld voor iedereen

Met onze dienstverlening willen wij bijdragen aan de 17 duurzaamheidsdoelen voor een betere wereld (de 17 SDG's).

In deze training gaan we in ieder geval aan de slag met onderstaande doelen:

Het zorgen voor een goede gezondheid bij iedereen en het promoten van welzijn voor alle leeftijden. 

 

Adequaat onderwijs is voor mensen in alle leeftijdscategorieën in alle levensfasen van belang. 

 

Economische groei is pas duurzaam als kapitaal, arbeid en grondstoffen verantwoordelijk worden ingezet en als winsten en inkomens eerlijk worden verdeeld. 

 

Vragen over dit traject?