Vitaliteit voor 50+

Op elke leeftijd is het fijn om je vitaal en fit te voelen. Vanzelfsprekend heb je niet alle aspecten van vitaliteit zelf in de hand. Maar op het gebied van bewegen, voeding en je brein kan je wel degelijk invloed uitoefenen. Dat is zelfs extra belangrijk als je de vijftig bent gepasseerd.
Odyssee Vitaliteit heeft op 20 mei om 13.30 een Webinar Vitaliteit voor 50+ gehouden. Je kunt het hier terugkijken.


Thema's en gastsprekers:
 In beweging blijven!
In beweging blijven is belangrijk op elke leeftijd maar zeker naarmate je ouder wordt. Vanaf gemiddeld 35 jaar gaat ons lichaam fysiek achteruit. Denk hierbij aan spierkracht, lenigheid en coördinatie.  Door hier gericht aandacht aan te besteden in verschillende bewegingsvormen kan deze achteruitgang worden vertraagd zodat je ook bij toenemende leeftijd fit en vitaal kunt blijven.
Carolina Verspuij, trainer/adviseur arbeid & gezondheid en hardlooptrainer

 Eet jezelf gezond
Hoe ouder je wordt, hoe minder energie je lichaam verbruikt. Omdat je vaak minder gaat bewegen en omdat je spieren in omvang afnemen. Een gebalanceerd voedingspatroon helpt om je energiebalans in stand te houden en de risico’s van het ouder worden te beperken. Een paar kleine aanpassingen maken een groot verschil!
Jytte Glissenaar, trainer/adviseur en diëtist in opleiding

 Een gezonde geest in een gezond lichaam
Bij vitaliteit denken we ook aan ‘lenigheid van geest’. We delen tips over succesvol ouder worden.
Femke Steendam, trainer/adviseur, arbeid- en organisatiepsycholoog, kennis van stress, burn-out en succesvol ouder worden.

Host tijdens het Webinar: Juliette van de Mheen, trainer/coach bij Odyssee voor Vitaliteit en Pensioen in Zicht. Lees ook haar blog Vitaliteit voor 50+, hoezo?