Vitaliteit voor 50+

Een gezond mens, een gezonde medewerker

Terug naar trainingsoverzicht


Bij Odyssee Vitaliteit geloven we dat een gezonde medewerker begint bij een gezond mens. Succesvol ouder worden op het werk betekent dat je een balans vindt tussen ontwikkelen, herstellen, gezondheid en motivatie in je werk. Gezond en vitaal langer doorwerken vraagt om maatwerk en zelf regie nemen voor je vitaliteit.

Inhoud training

In deze training gaan we aan de slag met een aantal pijlers uit het model van Positieve Gezondheid van Machteld Huber (Huber, 2013). Huber vertaalt gezondheid vertaalt als het vermogen zich aan te passen en een eigen regie te voeren, in het licht van de fysieke, emotionele en sociale uitdagingen van het leven. Gezondheid is dus meer dan alleen gezond eten en voldoende bewegen en heeft ook te maken met je mentale gezondheid, motivatie en zingeving. Hoe ga je bijvoorbeeld om met werkdruk, stress of vermoeidheid? Ook deze componenten behandelt Odyssee Vitaliteit in deze training.

Programma

Individuele voorbereiding

Voorafgaand aan de training vul je online vragenlijst in over positieve gezondheid, deze breng je mee naar de training.

De training (1 dag)

Blok 1:
Wat is vitaliteit en wat betekent dat voor je?

Blok 2:
Gezonde geest: wat is leeftijd eigenlijk?
We bespreken mindset: hoe kan je je eigen mindset beïnvloeden?
We bespreken stress en wat daar tegen te doen.

Blok 3:
Gezond lijf: voeding en bewegen.
We kijken naar de fysieke veranderingen in het lichaam. Een gebalanceerd voedingspatroon helpt om uw energiebalans in stand te houden en de risico’s van het ouder worden te beperken. We bespreken theorie en maken een eigen actieplan. We komen ook in beweging tijdens dit onderdeel.

Blok 4:
Gezond werken.
Met alle kennis van vandaag: wat betekent dit voor jouw werk? Welke context heb je daar en wat zou daarin kunnen verbeteren om weer met energie en motivatie naar je werk te gaan? We nemen jouw werk onder de loep en bekijken wat energiegevers zijn en welke elementen energienemers.

Afsluitend: we eindigen met een kort actieplan.

Praktisch

De trainingsdag is van 9:30 tot 16:30.
Vanaf 9:15 is de inloop.
Om 12:30 wordt een lunch verzorgd.
 

Terug naar trainingsoverzicht